BIJ KOMPAZ HEBBEN WE EEN VISIE
Jongeren in een veilige omgeving begeleiden, om zich te ontplooien tot zelfbewuste, zelfredzame en kritische mensen.
Dit stelt hen in staat om actief en op een zorgzame en respectvolle manier te participeren in een snel veranderende, diverse samenleving.
VEILIGE OMGEVING
Een omgeving waar de jongere de kans krijgt om te proberen, vallen en opstaan, met de nodige ondersteuning van het Kompaz-team.
ZELFBEWUST
Weten en beseffen:
- over welke kennis en vaardigheden hij/zij beschikt.
- wat zijn/haar behoeften zijn.
- wat zijn/haar ambities zijn en wat bij hem/haar past.
- wat hem/haar motiveert en demotiveert.
- welke normen en waarden hij/zij heeft.
- wat zijn sterktes en zwaktes zijn.
- wat eigen verantwoordelijkheden zijn.
ZELFREDZAAM
De jongere is autonoom, competent en kan probleemoplossend handelen.
KRITISCH
Je eigen denkkaders en die van anderen in vraag durven stellen en zo een onderbouwde mening vormen.
ZORGZAAM
Zichzelf en anderen aandacht geven, verzorgen, luisteren en helpen.
RESPECTVOL
Oprecht en verbindend in relatie gaan met zichzelf, anderen en de omgeving.
PARTICIPEREN
Actief willen deelnemen en bijdragen op alle niveaus.
DIVERS
Taal, cultuur, levensbeschouwing, seksuele geaardheid, …
BIJ KOMPAZ HEBBEN WE EEN VISIE
Jongeren in een veilige omgeving begeleiden, om zich te ontplooien tot zelfbewuste, zelfredzame en kritische mensen.
Dit stelt hen in staat om actief en op een zorgzame en respectvolle manier te participeren in een snel veranderende, diverse samenleving.
VEILIGE OMGEVING
Een omgeving waar de jongere de kans krijgt om te proberen, vallen en opstaan, met de nodige ondersteuning van het Kompaz-team.
ZELFBEWUST
Weten en beseffen:
- over welke kennis en vaardigheden hij/zij beschikt.
- wat zijn/haar behoeften zijn.
- wat zijn/haar ambities zijn en wat bij hem/haar past.
- wat hem/haar motiveert en demotiveert.
- welke normen en waarden hij/zij heeft.
- wat zijn sterktes en zwaktes zijn.
- wat eigen verantwoordelijkheden zijn.
ZELFREDZAAM
De jongere is autonoom, competent en kan probleemoplossend handelen.
KRITISCH
Je eigen denkkaders en die van anderen in vraag durven stellen en zo een onderbouwde mening vormen.
ZORGZAAM
Zichzelf en anderen aandacht geven, verzorgen, luisteren en helpen.
RESPECTVOL
Oprecht en verbindend in relatie gaan met zichzelf, anderen en de omgeving.
PARTICIPEREN
Actief willen deelnemen en bijdragen op alle niveaus.
DIVERS
Taal, cultuur, levensbeschouwing, seksuele geaardheid, …